Roczny plan kontroli Wydziału Kontroli KWP w Kielcach na 2008 rok - Kontrole - KWP w Kielcach

Biuletyn Informacji Publicznej

Roczny plan kontroli Wydziału Kontroli KWP w Kielcach na 2008 rok

 

                                                                                                                                                                       

 

 

ROCZNY  PLAN  KONTROLI

WYDZIAŁU KONTROLI KWP W KIELCACH NA 2008 ROK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L.p.

 

 

                     Temat kontroli.

Zagadnienia przewidziane do kontroli.

 

 

 

 

 

 

Nazwa jednostki (komórki) kontrolowanej

 

Rodzaj kontroli

 

Termin kontroli

 

Osoby odpowie-

dzialne za kontrolę

 

 

Uwagi

 

 

1.

 

Zgodność z przepisami przechowywania, ewidencjonowania i wydawania broni palnej przyjętej w depozyt.

 

1.       Prawidłowość przechowywania broni palnej stanowiącej dowody rzeczowe oraz przyjętej od podmiotów zewnętrznych (w tym zapakowania i oznaczenia depozytów).

2.       Prawidłowość dokumentowania przyjęcia i wydawania broni palnej przyjętej na przechowanie oraz z magazynu dowodów rzeczowych (prowadzenie księgi dowodów rzeczowych).

3.       Sprawdzenie zgodności stanów faktycznych zabezpieczonej i przechowywanej   broni palnej  ze stanem ewidencyjnym.

 

 

Wydział Dochodzeniowo – Śledczy KWP w Kielcach

Wydział Postępowań Administracyjnych

KWP w Kielcach

 

 

Problemowa

 

I kwartał

 

 

 

III kwartał

 

Podinsp. Antoni

Kołomański

 

Polecenie KGP

 

2.

 

Organizacja służby dyżurnej w jednostkach Policji – prawidłowość reakcji dyżurnych na zaistniałe wydarzenia.

 

  1. Organizacja służby na stanowisku kierowania.

-          określenie zadań stanowiska kierowania w zakresie działania Sekcji Prewencji/Sztabu,

-          prawidłowość sporządzenia kart opisów stanowisk pracy dla osób pełniących służbę na stanowisku kierowania.

 

KMP  Kielce 

KPP Skarżysko - Kamienna

 

 

 

 

 

 

Problemowa

 

 

 

 I kwartał

III kwartał

 

Nadkom. Wiesław Kuzia

 

Analiza występujących problemów

Wyniki wcześniejszych kontroli

 

 

  1. Prawidłowość realizacji zadań przez służbę dyżurną:

-          bieżące przyjmowanie zgłoszeń o wydarzeniach oraz informacji  uzupełniających,

-          inicjowanie działań bezpośrednio po przyjęciu zgłoszenia lub informacji o wydarzeniu,

-          bieżące kierowanie będącymi w dyspozycji dyżurnego siłami i środkami jednostki Policji,

-          dokonywanie zmian w dyslokacji służby stosownie do zaistniałych potrzeb,

-          podejmowanie decyzji i wydawanie poleceń w zakresie kompetencji określonych przez  kierownika jednostki Policji oraz wynikających z odrębnych przepisów,

-          zapewnienie właściwego obiegu informacji o zaistniałym wydarzeniu,

-          kierowanie siłami policyjnymi do czasu wyznaczenia policjanta odpowiedzialnego za prawidłową realizację zadań w związku z zaistniałym wydarzeniem,

-          zachowanie i forma prowadzenia rozmowy z osobą zgłaszającą na podstawie zapisów rejestratorów rozmów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Sposób dokumentowania wykonanych czynności.
  2. Wyposażenie stanowiska kierowania.
  3. Ocena nadzoru funkcjonalnego sprawowanego  przez Naczelnika Sekcji Prewencji i Komendanta Powiatowego Policji oraz  nadzoru instancyjnego sprawowanego przez Sztab Policji KWP w Kielcach.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

Ocena przestrzegania obowiązku sporządzania protokołu szkody, przesyłania i ujmowania w ewidencji  szkód sprzętu transportowego w latach 2006 –2007.

 

1.        Sposób dokumentowania postępowań dotyczących szkód transportowych.

2.        Systematyczność i terminowość prowadzonych spraw   szkodowych.

3.         Efektywność dochodzenia roszczeń odszkodowawczych.

4.        Ocena sprawowanego nadzoru służbowego.

 

 

KPP Ostrowiec Św.

Wydział Transportu KWP w Kielcach

Wydział Finansów KWP w Kielcach

 

Problemowa

 

I kwartał

 

Nadkom.

Jacek Szymik

 

Wyniki wcześniejszych kontroli

 

4.

 

 

Prawidłowość i zasadność stosowania kontroli operacyjnej przez komórki organizacyjne Komendy Wojewódzkiej Policji oraz podległe jej jednostki Policji.

 

  1. Zasadność typowania figurantów kontroli operacyjnej w prowadzonych formach pracy operacyjnej przez policjantów z kontrolowanych komórek organizacyjnych i jednostek Policji, w tym:

a)        podstawa wytypowania figuranta kontroli operacyjnej oraz ustalenia rodzaju kontroli operacyjnej lub numeru telefonu wykorzystywanego przez figuranta,

b)         zgodność odpowiednich przepisów ustawy o Policji (art. 19 ust. 1 pkt 1 – 8) z treścią materiałów dotyczących figuranta zawartych w sprawie operacyjnej.

  1. Ustalenie poprzez kontrolę odpowiednich zapisów w zbiorach ewidencyjnych Policji (karty Pkr 1, Pkr 2 i Pkr 3), czy stosowanie kontroli operacyjnej, wobec figuranta odbywało się po jego sprawdzeniu i w trakcie objęcia zainteresowaniem operacyjnym.
  2. Skuteczność podejmowanych czynności przez policjanta prowadzącego formę pracy operacyjnej, w przypadku gdy jej stosowanie rozpoczęto wobec NN osoby.
  3. Ocena zasadności wystąpień do Wydziału Techniki Operacyjnej KWP o zastosowanie kontroli operacyjnej w prowadzonych formach pracy operacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem wystąpień o sprawdzenie możliwości zastosowania  kontroli  operacyjnej.
  4. Ocena realizacji wniosków i zarządzeń o zastosowanie  kontroli operacyjnej przez  Wydział Techniki Operacyjnej KWP.
  5.  Ocena terminowości przeprowadzania procedur związanych z związanych z zakończeniem stosowania kontroli operacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem okresu sporządzania notatek urzędowych z przeprowadzonej kontroli operacyjnej i niszczeniem materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej.
  6. Nadzór przełożonych różnych szczebli w zakresie stosowania kontroli operacyjnej

 

 

 

Wydział dw. z Korupcją KWP w Kielcach

Wydział Kryminalny KWP w Kielcach

 

 

Problemowa

 

I i II kwartał

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kom. Sławomir Arabasz

 

Polecenie KGP

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg.

 

1. Rodzaje skarg i przyczyny ich wnoszenia.

2. Przyjmowanie i ewidencjonowanie interesantów oraz

    wpływających skarg.

3. Ocena przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania

    skarg i wniosków.

4. Wykorzystanie problematyki skargowej do

    podnoszenia poziomu służby i doskonalenia

    działalności Policji.

 

KPP Busko - Zdrój

KPP Staszów

KPP Sandomierz

 

 

 

Problemowa

 

  II, III kwartał

 

Podinsp. Beata Surowiec

 

 

Wyniki wcześniejszych kontroli

 

6.

 

 

 

 

Przechowywanie, ewidencjonowanie i przekazywanie do użytkowania służbowej broni palnej w magazynach uzbrojenia.

 

  1. Prawidłowość wydawania i przyjmowania uzbrojenia, a w szczególności:

-           prawidłowość sporządzania dokumentów  materiałowych,

-           wprowadzanie zmian w ewidencji związanej z wydaniem i przyjęciem uzbrojenia na stan magazynu.

  1. Prawidłowość prowadzenia ewidencji ilościowej, jakościowej i numerowej uzbrojenia, a w szczególności:

-           przesznurowanie, opisanie liczby stron, opieczętowanie książek ewidencyjnych oraz zarejestrowanie z odpowiednią cechą tajności,

-           rejestracja i przechowywanie dokumentów materiałowych dotyczących ewidencji i rozliczania uzbrojenia i sprzętu techniczno – bojowego,

-           prawidłowość sporządzania dokumentów materiałowych (sposób wypełnienia oraz zatwierdzenie przez kierownika jednostki lub upoważnionego policjanta),

-           prawidłowość dokonywania wpisów w książkach ewidencyjnych (porównanie wpisów z dokumentami materiałowymi.

  1. Prawidłowość organizacji i przebiegu brakowania uzbrojenia oraz zagospodarowania.
  2. Wyrywkowe sprawdzenie zgodności stanów faktycznych materiałów uzbrojenia ze stanami ewidencyjnymi.
  3. Sprawowanie nadzoru nad gospodarką uzbrojeniem, a w szczególności:

-           realizacja obowiązku  przeprowadzania komisyjnej kontroli ewidencji stanów uzbrojenia,

-           dokonywanie nie rzadziej niż raz na pół roku oceny stanu zabezpieczenia uzbrojenia,

-           dokonywanie nie rzadziej niż raz na pół roku oceny stanu zabezpieczenia uzbrojenia.

.

 

Wydział Zaopatrzenia KWP w Kielcach

 

Problemowa

 

II kwartał

 

Nadkom.

Jacek

Szymik

 

Polecenie KGP

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stan realizacji badań profilaktycznych policjantów i pracowników Policji za 2007 rok.

 

1.        Kontrola posiadania przez policjantów i pracowników aktualnych badań profilaktycznych.

2.        Zbadanie procedur kierowania na badania profilaktyczne.

3.        Ocena przestrzegania zaleceń lekarza medycyny pracy.

 

 

KPP Skarżysko - Kamienna

KPP Starachowice

KPP Ostrowiec Św.

 

 

Problemowa

 

II – III  kwartał

 

Pani  

Dorota

Kaleta

 

Polecenie KGP

 

 8.

 

Przechowywanie, ewidencjonowanie i przekazywanie do użytkowania służbowej broni palnej w jednostkach/komórkach organizacyjnych Policji.

 

1.       Prawidłowość przechowywania  służbowej  broni palnej w:

-            pomieszczeniach zajmowanych przez dyżurnego,

-            wyznaczonych i przystosowanych do tego celu pomieszczeniach jednostek/komórek organizacyjnych Policji,

-            pomieszczeniach służbowych policjantów (indywidualnie użytkowane szafy metalowe).

2.       Prawidłowość ewidencjonowania służbowej broni palnej przechowywanej w pomieszczeniach zajmowanych przez dyżurnego oraz w wyznaczonych i przystosowanych do tego celu  pomieszczeniach jednostek/komórek organizacyjnych Policji.

3.       Czynności dyżurnego i policjanta odpowiedzialnego za przechowywanie broni w jednostce/komórce organizacyjnej Policji związane z wydawaniem i przyjmowaniem broni służbowej palnej na przechowanie.

4.       Prawidłowość dokumentowania wydania i przyjęcia broni palnej (książka broni, książka    służby – w przypadku dyżurnego).

5.       Sprawdzenie zgodności stanów faktycznych uzbrojenia ze stanami ewidencyjnymi.

6.       Realizacja nadzoru i kontrola przełożonych w zakresie przechowywania i utrzymania służbowej broni palnej (§ 21 zarządzenia nr 6 Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2000 roku w sprawie szczegółowych zasad przyznawania i użytkowania broni palnej przez policjantów).

 

KMP Kielce

KPP Ostrowiec Św.

 

Problemowa

 

II kwartał

 

Nakom. Wiesław Kuzia

 

Polecenie KGP

 

9.

 

 

 

Ocena przestrzegania przepisów prawa pracy oraz BHP i przestrzegania stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektów Policji.

 

1.       Ocena przestrzegania przepisów prawa pracy zawartych w dziale X Kodeksu Pracy.

2.       Ocena podejmowanych działań profilaktycznych  przez przełożonych w zakresie obniżania ryzyka zagrożeń zawodowych.

3.        Ocena warunków sanitarnych i bezpieczeństwa służby (pracy).

4.       Szkolenie w zakresie BHP i ochrony przeciwpożarowej.

5.       Wyposażenie w instalacje i urządzenia techniczne.

6.       Warunki ewakuacyjne w kontrolowanych obiektach Policji.

 

 

Wydział Zaopatrzenia (stolarnia) KWP w Kielcach

Wydział Finansów KWP w Kielcach

KPP Busko – Zdrój

KPP Jędrzejów

 

Problemowa

 

II  kwartał

 

Asp. Mirosław Czajor

 

Analiza występujących problemów

 

10.

 

 

Ocena wybranych aspektów gospodarki transportowej w  jednostkach i komórkach organizacyjnych podległych KWP Kielce.

 

1.       Dostawa i ewidencja materiałów pędnych i smarów.

2.       Zasady tankowania pojazdów przy pomocy kart

        „Flota” obowiązujących w jednostce.

3.       Zasady dokumentowania pracy pojazdów służbowych,

4.       Zasady i tryb wydawania upoważnień naprowadzenie pojazdów służbowych.

  5. Dodatkowe wynagrodzenie za tzw. obsługę              codzienną.

 

 

 

KPP Skarżysko Kamienna

Wydział Transportu

KWP w Kielcach

 

 

Problemowa

 

 

 

II - III kwartał 

 

Nadkom. Jacek Szymik

 

Analiza występujących problemów

 

11.

 

Monitorowanie przez przełożonych efektywności pełnienia służby przez dzielnicowych w podległych jednostkach Policji pod katem realizacji zarządzenia nr 528 Komendanta Głównego Policji z dnia 6 czerwca 2007 roku w sprawie form i metod wykonywania zadań przez dzielnicowego i kierownika dzielnicowych.

 

  1. Przestrzeganie zasad przydzielania dzielnicowym rejonów służbowych.
  2. Sposób organizacji służby dzielnicowego:

-           czas pełnienia służby obchodowej,

-           planowanie służby oraz rozliczanie dzielnicowego z wykonania zadań służbowych.

  1. Przestrzeganie zakresu zadań dzielnicowego określonego w rozdziale 2 Zarządzenia nr 528 KGP.
  2. Realizacja obowiązku komendanta powiatowego (miejskiego, rejonowego) w zakresie określenia katalogu przestępstw, w związku z którymi dzielnicowy może prowadzić postępowanie sprawdzające i przygotowawcze oraz przestrzeganie zasady prowadzenia postępowań w sprawach o przestępstwa popełnione w jego rejonie służbowym.
  3. Poprawność prowadzenia dokumentacji przez dzielnicowych i kierownika rewiru.
  4. Efekty nadzoru nad służbą dzielnicowych realizowanego przez kierownika rewiru dzielnicowych.

 

 

KPP Busko,

KPP Staszów,

 

 

 

Problemowa

 

 

 

II kwartał

 

Nadkom. Wiesław Kuzia

 

Polecenie KGP

 

12.

 

 

 

 

 

Obieg dokumentacji kancelaryjno – biurowej o charakterze jawnym w wybranych komórkach organizacyjnych KWP w Kielcach oraz jednostkach organizacyjnych  podległych KWP w Kielcach.

 

1.          Prowadzenie rejestrów kancelaryjnych i ewidencja wpływającej korespondencji.

2.          Zakładanie i prowadzenie teczek zagadnieniowych.

3.          Rozliczanie pracowników z pobranej dokumentacji.

4.          Nadawanie liczby dziennika na pismach wychodzących.

5.          Przygotowanie dokumentacji do archiwizacji. 

 

 

Wydział Postępowań Administracyjnych

KWP w Kielcach

Wydział Kryminalny KWP w

w Kielcach

KPP w Jędrzejowie

KPP w Opatowie

 

Problemowa

 

III – IV kwartał

 

Podinsp. Beata Surowiec

 

Analiza występujących problemów

 

13.

 

Zbadanie sposobu sprawowania przez komórki kadrowe KWP nadzoru funkcjonalnego nad pracą rzeczników dyscyplinarnych Komendanta Wojewódzkiego Policji wynikającego z racji odpowiedzialności za prawidłowe funkcjonowanie procedur dyscyplinarnych.

 

  1. Prawidłowość wyznaczania przez  przełożonych dyscyplinarnych rzeczników dyscyplinarnych do prowadzenia postępowań dyscyplinarnych oraz czynności wyjaśniających w trybie art. 134i ust. 4 ustawy o Policji.
  2. Analiza wydanych przez przełożonych dyscyplinarnych postanowień o wszczęciu postępowań dyscyplinarnych pod kątem dokonania oceny zgodności opisu przewinienia dyscyplinarnego zarzucanego obwinionemu wraz z kwalifikacją prawną.
  3. Ocena treści orzeczeń dyscyplinarnych w aspekcie wydania ich zgodnie z dokonanymi ustaleniami faktycznymi i prawnymi.
  4. Ocena zebranego przez rzeczników dyscyplinarnych materiałów dowodowych uzasadniających wydanie przez przełożonych dyscyplinarnych postanowień o zmianie lub uzupełnieniu zarzutów.
  5. Prawidłowość postępowania przełożonego dyscyplinarnego w przypadku postępowań odwoławczych. 

 

 

Wydział Kadr i Szkolenia KWP w Kielcach

 

Problemowa

 

III kwartał

 

Nadkom. Michał Konieczny

 

 

Polecenie KGP

 

14.

 

Ocena sposobu prowadzenia gospodarki finansowej przez gospodarstwo pomocnicze o nazwie Ośrodek Wypoczynkowo – Szkoleniowy i Usług Hotelarskich Komendy Wojewódzkiej Policji w Kielcach z siedzibą w Sielpi, ul. Spacerowa 12/13.

 

  1. Ewidencja przychodów.
  2. Ewidencja kosztów.
  3. Rozrachunki z Urzędem Skarbowym i ZUS.
  4. Ustalenie wyniku finansowego w 2007 roku.
  5. Ocena nadzoru służbowego

 

 

Gospodarstwo Pomocnicze          w Sielpi

 

Problemowa

 

III kwartał

 

Nadkom.

Jacek

Szymik

 

Wyniki wcześniejszych kontroli

 

15.

 

Ocena prowadzonych postępowań regresowych w KWP w Kielcach w latach 2005 – 2006:

 

1.      Sposób dokumentowania postępowań regresowych.

2.      Terminowość i systematyczność prowadzonych spraw.

3.      Efektywność dochodzenia roszczeń.

4.      Realizacja działań naprawczych.

5.      Ocena nadzoru służbowego.

 

 

 

Wydział Finansów KWP w Kielcach

 

Sprawdzająca

 

IV kwartał

 

Nadkom. Jacek Szymik

 

Wyniki wcześniejszych kontroli

 

16.

 

Przestrzeganie przepisów związanych ze stosowaniem procesowo-prewencyjnego środka przymusu w postaci zatrzymania osoby, z uwzględnieniem stanu techniczno-sanitarnego        i wyposażenia pomieszczeń dla osób zatrzymanych oraz prawidłowość realizowanych przez jednostki Policji zadań związanych z konwojowaniem osób, w kontekście samowolnych oddaleń.

 

  1. Legalność, zasadność i prawidłowość realizacji procesowych i prewencyjnych zatrzymań osób, w szczególności prawidłowość przyjmowanej podstawy prawnej oraz przesłanek ustawowych z uwzględnieniem praw osób zatrzymanych.
  2. Prawidłowość rozmieszczenia osadzonych w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych (PDOZ) niezbędnego dla utrzymania porządku i zapobieżenia wzajemnej ich demoralizacji.
  3. Przygotowanie i przeszkolenie policjantów w badanym zakresie oraz organizacja służby w pomieszczeniach przeznaczonych dla osób zatrzymanych, w tym podejmowane rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo policjantów pełniących służbę w tych pomieszczeniach.
  4. Ocena stanu techniczno sanitarnego oraz wyposażenia pomieszczeń dla osób zatrzymanych.
  5. Organizacja służby konwojowej w komórkach organizacyjnych jednostek Policji (z wyłączeniem komórek konwojowych), w szczególności w ogniwach:

-           patrolowo-interwencyjnych,

-           kryminalnych,

-           dochodzeniowo- śledczych.

      6. Ocena zasad prowadzenia dokumentacji

          związanej z pobytem osoby w PDOZ.

      7. Sprawdzenie stopnia realizacji wytycznych lub

    wniosków z poprzednich wizytacji lub kontroli.

6.   Ocena nadzoru funkcjonalnego sprawowanego

przez bezpośrednich i wyższych przełożonych    oraz przez Wydział Prewencji KWP w Kielcach.

 

 

KMP Kielce,

KPP Pińczów

 

 

Problemowa

 

IV kwartał

 

Podinsp. Jacek Gwóźdź

 

 

Analiza zaistniałych zdarzeń nadzwyczajnych

 

17.

 

Ocena gospodarowania funduszem operacyjnym.

 

  1. Sprawdzenie stanu gotówki w kasie.
  2. Ocena dokumentów upoważniających do dysponowania środkami funduszu operacyjnego.
  3. Planowanie funduszu operacyjnego i jego wykorzystanie.
  4. Ocena dokumentów dotyczących wypłaty środków finansowych pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym.
  5. Zasadność wypłaty wynagrodzeń osobowym źródłom informacji, dokonywania zakupów i ponoszonych kosztów związanych z rzeczowymi środkami pracy operacyjnej.
  6. Nadzór funkcjonalny i instancyjny nad problematyką gospodarowania funduszem operacyjnym.

 

 

KPP Kazimierza Wielka

KPP Pińczów

KPP Jędrzejów

 

Problemowa

 

 

IV  kwartał

 

 

Podinsp. Antoni Kołomański

 

Wymóg wynikający z Zarządzenia        nr pf 1/05 MSWiA    z dnia 01.01.2005 roku w sprawie zasad tworzenia                 i gospodarowania funduszem operacyjnym         w Policji

 

Sporządzono w Wydziale Kontroli KWP w Kielcach

Metryczka

Data publikacji : 06.02.2008
Data modyfikacji : 06.02.2008
Podmiot udostępniający informację:
KWP w Kielcach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Redakcja BIP
Osoba udostępniająca informację:
Elżbieta Różańska-Komorowicz Wydział Prezydialny
do góry