1. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- monitorowanie przedsięwzięć komórek organizacyjnych Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji działających na obszarze województwa w zakresie zamierzeń wywołujących skutki finansowe;
- prowadzenie gospodarki finansowej Komendy zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych;
- prowadzenie rachunkowości w Komendzie zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości;
- opracowywanie wewnętrznych dokumentów normujących prowadzenie rachunkowości, kontroli i obiegu dokumentów, zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji;
- kontrolowanie zasadności i celowości wykorzystania środków finansowych;
- prowadzenie analiz ekonomiczno-finansowych działalności Komendy i jednostek organizacyjnych Policji działających na obszarze województwa oraz opracowanie i przedstawianie kierownictwu Komendy wniosków w tym zakresie;
- opiniowanie spraw z zakresu działania Komendy wywołujących skutki finansowe;
- sporządzanie sprawozdań i okresowych informacji finansowych;
- nadzorowanie i kontrolowanie wydatków i dochodów Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji działających na obszarze województwa.
- Główny Księgowy swoje zadania wykonuje przy pomocy pracowników Wydziału Finansów.
2. Do zadań Wydziału Finansów należy:
- prowadzenie Funduszu Wsparcia Policji Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji działających na obszarze województwa w zakresie budżetu i gospodarki pozabudżetowej stosownie do posiadanych uprawnień dysponenta środków budżetu państwa;
- analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych pozostających w dyspozycji Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji działających na obszarze województwa;
- sporządzanie planów finansowych dochodów i wydatków budżetowych;
- naliczanie uposażeń i wynagrodzeń oraz świadczeń i pochodnych dla policjantów
i pracowników Komendy oraz jednostek organizacyjnych Policji działających na obszarze województwa;
- pobieranie dochodów i innych należności zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku od towarów i usług;
- obsługa finansowo-księgowa Funduszu Operacyjnego, Koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo-Pożyczkowej oraz Funduszu Socjalnego pracowników, emerytów i rencistów Policji oraz członków ich rodzin, a także Funduszu Wsparcia Policji;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej majątku rzeczowego Komendy;
- koordynowanie i realizacja postępowań w sprawach szkód powstałych w majątku Komendy;
- prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia prawa do jednorazowych odszkodowań
z tytułu wypadków w służbie i chorób zawodowych policjantów;
- opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości rzeczowej wydziału;
- przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątkowych Komendy oraz rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych;
- realizowanie zadań związanych z przygotowaniami obronnymi w Policji w zakresie właściwości wydziału.
|